Nyolcadik
Az őszi témanapokon a nyolcadik évfolyam Ízek, korok, emberek programján vettem részt és a reneszánsz csapatot vezettem. Az első napon Hajnal Stefi food stylist, Ács Bori gasztronómiai újságíró és egy történész előadását hallgattuk meg. A második napon piacon voltunk és sütöttünk-főztünk együtt, készült kenyérlángos, mandulatorta, mézes csirke és gombamártás. Ezzel párhuzamosan írtuk és próbáltuk a Reneszánsz Élőképek Fesztiválja színdarabot. A pénteki napon mind a négy csapat előadta, amivel készült és villámsebességgel megettek mindent.
Cziffer VeraNyelvi
A nyelvi évfolyam a témahét keretében önkénteskedett. A kötelező IKSZ-es órákat gyűjthettük. Az első nap reggelén egy bemutatón vettünk részt, ahol megtudtunk minden fontos információt a közösségi szolgálatban elvégzendő ötven óráról. Megkaptuk a Közösségi Szolgálati Naplóinkat, gyakoribb nevén, a narancssárga füzeteket.
A nap többi részében és a következő nap elején két különböző helyeken próbálhattuk ki magunkat. A csapatok minden programkor mások voltak, ez kicsit összezavaró volt, de minél több évfolyamtársunkkal tudtunk lenni. A csapatok segítettek a:
Máltai Szeretetszolgálat - Máltai Játszótéren
Montágh Imre Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskolában
Rex kutyaotthonban
Máltai Szeretetszolgálat - Miklós utcai Integrált Hajléktalanellátó Központ
HUMUSZ-ban
FESZOFE-ban
Máltai Szeretetszolgálat - Gondviselés Háza Idősek Otthonában.
Délután és másnap reggel pedig az iskolában tartottak nekünk előadásokat különböző alapítványok:
Máltai Szeretetszolgálat
E-Tanoda Program
Autonómia Alapítvány
Egyesület az Inklúzióért
Hospice Alapítvány
Sport-Önként Alapítvány
Heti Betevő
A pénteket pedig egy csoportmunkával zártuk, ahol az volt a feladat, hogy négyes-ötös csapatokban keressünk egy társadalmi közösséget vagy csoportot, akiket szívesen támogatnánk. Prezentáció formájában kellett adatokat gyűjtenünk és kitalálni, hogy milyen forrásokból tudnánk segíteni vagy finanszírozni a kitalált alapítványt. Valamint készítettünk még plakátokat, szórólapokat és reklámokat az adott szervezetnek.
A legvégén még előadtuk azokat és az A épület földszintjén egy Adományfalra feltűzhettük, hogy melyik meglévő alapítvány támogatnánk erőforrással, vagy akár adománnyal is. A Montágh Imre Általános Iskola kapta a legtöbb feltűzdelt cetlit, utána a Miklós utcai Integrált Hajléktalanellátó Központ és a Rex kutyaotthon.
Személy szerint nagyon tetszett a témahét és nem bántam volna, ha a három nap helyett mondjuk egy hetet kapunk kipróbálni magunkat az önkénteskedésben. Talán nem a legkedveltebb téma volt, de a leghasznosabb.
Ágó VillőKilencedik
A szerdai napon kirándultunk a Hármashatárhegyen, egész korán kellett kelni, nekem elég messze volt az úti cél, de végül sikerült időben odaérnem. Én leginkább a jelenlétemmel javítottam a csapatmorált. Reggel sajnos elég hideg volt és azt kívántam, bárcsak télikabátban jöttem volna, viszont délután pont hogy nem hiányzott a kabát. Eleinte nem találtam a telefonom, azt hittem, a Marcell elvette viccből, de aztán kiderült, hogy az én táskámban van, csak elfelejtettem. Amúgy a program az nem pont ez volt, hanem állomásokat kellett meglátogatni és ott szelfiket csinálni. Nagy kört tettünk meg és láttunk egy szakállas kutyát, meg a hegy tetején megálltunk kártyázni a csapattal. Csütörtökön hévvel mentünk egy térre, ahol Ati bejelentette,, hogy félreértés történt és 10-re foglalt pályát, nem 9-re, tehát egy órát el kellett lenni, ezért elmentem inni egy jó forró csokit. Találtunk egy kidőlt közlekedési táblát, el akartuk vinni, de végül meggondoltuk magunkat. 10-re visszamentünk a pályához, megmutatták hogyan kell felvenni a gördeszka felszerelést és deszkáztunk. Ezután továbbmentünk az EU Központba, de én már ott nagyon éhes voltam, szóval nem tudtam figyelni, pedig előtte voltunk a Burger Kingben, de nem ettem eleget, mert nem volt rá elég idő. A helyszínen rájöttünk, hogy egy tanárunk hasonlít Ursula "von der Leyen-re. Másnap pedig visszamentünk az EU Központba, ahol szerepjátékos feladattal folytattuk a témahetet, itt jó két órát eltöltöttünk, (megint elhagytam a telóm, de szerencsére megint meglett). Nekem kábé ennyiből állt a témahét.
Lánczi TamásTizedik
Az idei téma számomra kiemelkedően érdekes volt. A hét témája az alkohol és a függőségek voltak.
Az első napon először hat darab tizenöt perces mini foglalkozás volt. Ezek szerintem mind megállták a helyüket egymagukban. Ezek után következtek a komolyabb, relatív hosszabb programok. Először Perlaki András, pszihológussal töltöttünk el háromnegyed órát. Szerintem ez a beszélgetés és program nagyon elgondolkodtató volt. Nekem ez az egész téma és az, hogy ilyen nyíltan lehet róla beszélni, igazán sokat jelent. Ez után, Csada Péterrel vettünk részt egy beszélgetésen. Peti volt Polis diák és közel tizenöt éven keresztül szubsztancia függőséggel élt. Nekem tényleg iszonyatos félelmem a függőség, és ilyen közvetlenül hallani róla még valóságosabbá tette ezt az egészet. Ettől a rossz érzéstől eltekintve nagyon élveztem a beszélgetést.
A második napot négy különböző témában lehetett kezdeni. Volt egy csapat akik Tibor segítségével összeraktak egy dráma előadást, néhány csoport kisfilmet készített, egy csoport pálinkát főzött, egy pedig borkorcsolyát sütött. Én az utóbbi programon vettem részt. Ennek nagyon örültem, mert imádok csoportosan sütögetni, főleg ilyen jó társaságban. A csütörtök délutánt külsős helyszíneken töltötték az évfolyamtársaim (például a Zwack múzeumban), ezeken én sajnos személyesen nem tudtam részt venni.
Az utolsó napot az eddig történtek összegzésével kezdtük. Megtekinthettük a dráma előadást, és a rövidfilmeket. Ezek után Penke Bence látogatott el köreinkbe, hogy bemutasson egy filmet a "smashed" projekt keretében. A film a fiatalkori alkohol fogyasztásról és ennek következményeiről illetve kockázatairól szólt. Közben egyes részletek után megbeszéltünk konkrét kérdéseket.
Élveztem ezeket a napokat és hálás vagyok, hogy olyan iskolába járhatok, ahol ennyi érdekes és egyedi programon lehet részt venni az átlagos iskola napok mellett.
Nehéz-Posony Léna